موارد ایمنی استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات

در طول مدت استفاده از دستگاه برش لیزری ، رعایت ایمنی یکی از حائز اهمیت ترین مسائل برای اپراتور دستگاه در برابر مخاطرات احتمالیست. تکنولوژی برش لیزری فلزات یکی از پیشرفته ترین فناوری ها در این حوزه بحساب میاید و استفاده این ابزار از اشعه لیزر جهت برش کاربر را موظف به رعایت مواردی بسیار مهمتر از یک ابزار معمولی میکند.

بنابراین ما نیازمند یک رویکرد بسیار حرفه ای در برابر این دستگاه هستیم.اپراتور چنین دستگاهی نیازمند گذراندن دوره ای آموزشی جهت آشنایی با موارد ایمنی هنگام استفاده از دستگاه به خصوص در حوضه آسیب های بیناییست.

امروز ما سعی میکنیم به اختصار تعدادی از مهمترین موارد ایمنی استفاده از دستگاه برش لیزری را با شما در میان بگذاریم.هر چند که همانطور که پیشتر توضیح دادیم شما بعنوان کاربر یک دستگاه برش لیزر نیازمند گذراندن آموزش های ایمنی این دستگاه هستید …

در ابتدا سعی کنید بیشتر و بیشتر در مورد دستگاه تحت اختیار خود اطلاعات کسب کنید. با خواندن دفترچه راهنما آغاز کنید.به طور عمومی هر دستگاه دفترچه ای دارد که مواردی نظیر موارد ایمنی در آن ذکر شده است.

درباره پاور سورس دستگاه,چیلر,ابزارآلات,کلیدهای قطع سریع و آرم و علائم حساس باشید و کنجکاوی کنید.بدانید که دستگاه شما چندین کلید متصل به برق دارد و هنگام خاموش و روشن کردن دستگاه شما باید آنها را بفشارید و یا بچرخانید.

مواردیست که پس از خاموشی دستگاه نیازمند نیازمند مرور آنها هستید مانند قطع جریان کپسول اکسیژن که بهتر است برای این موارد چک لیست تهیه نمائید.
در نظر داشته باشید که سرعت عمل این دستگاه بسیار بالاست پس از ورود افراد متفرقه به محوطه دستگاه جدا خودداری بعمل آورید.

موارد ایمنی استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات / کاتکس لیزر

موارد ایمنی استفاده از دستگاه برش لیزری فلزات

 

هرگز عینک ایمنی خود را فراموش نکنید و به یاد داشته باشید که یک عینک معمولی توانایی محافظت شما در برابر اشعه قدرتمند نور را ندارد بلکه باید یک عینک متناسب با نیاز خود تهیه و استفاده نمائید و یا از کابین امن جهت نظارت بر عملکرد دستگاه بهره ببرید.

از عملکرد صحیح چیلر دستگاه خود مطمئن شوید و به طور مرتب سطح آب موجود در آن را بررسی کنید چرا که چیلر دستگاه شما بعنوان مرکز خنک کننده دستگاه عمل میکند و صحت عملکرد آن ارتباط مستقیم با سلامت دستگاه شما دارد.یک چیلر غیر فعال و آسیب دیده میتواند ضرر هنگفتی به دستگاه شما وارد نماید.

به یاد داشته باشید که اگر چه کابلهای فیبر نوری بسیار منعطف هستند اما این بدان معنا نیست که شما میتوانید آنها را با سیم یا طناب مهار نمائید.در داخل محفظه های این کابلهای نوری اپتیکهای بسیار حساسی هستند که از کار افتادن هر یک از آنها میتواند تاثیر بسزایی در عملکرد کلی دستگاه داشته باشد بنابراین مهار اینگونه کابلها نیازمند احتیاط دو چندان است.
همیشه به یاد داشته باشید که جهت جلوگیری از لغزش های ناگهانی محیط کار خود را پاکیزه و تمیز نگه دارید.چرا که سر خوردن نابهنگام شما در اطراف دستگاه در حال کار میتواند تبعات جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

جهت احتیاط بیشتر همیشه نور اضافی در محل کار دستگاه بکار گیرید تا محیط کار شما همیشه با دید باز در اختیار شما قرار داشته باشد.به یاد اشته باشید چکهای دوره ای همیشه و بطور منظم انجام شود تا از سفت بودن محل اتصالات دستگاه و یا سالم بودن تمامی قطعات اطمینان حاصل شود.
همانطور که پیشتر گفتیم اصرار داریم که پیش از شروع به استفاده از دستگاه خود دفترچه راهنمای آن را مطالعه بفرمائید.به یاد داشته باشید که هر لحظه عزیزی چشم به راه شماست پس ایمنی را سرلوحه خود قرار دهید.

 

کاتکس لیزر / دستگاه برش لیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *