آینده بازار دستگاه های برش لیزری فلزات

در این مقاله ما قصد داریم سیری داشته باشیم بر آینده بازار دستگاه های برش لیزری فلزات ؛ در واقع ما اینجا قصد داریم پیش بینی و آنالیزی داشته باشیم بر وضعیت بازار کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا,کانادا,انگلستان,آلمان,فرانسه,کره,ژاپن,چین و البته ایران بین سالهای 2022 تا 2032 با ما همراه باشید.

ابتدا بیائید بررسی کنیم یک  دستگاه برش لیزر فلزات چیست و چگونه عمل میکند ، همانطور که میدانیم دستگاه برش لیزری وسیله ایست که از اشعه لیزر جهت برش بافت انواع مواد,من جمله فلزات استفاده میکند. این دستگاه از  یک فرایند حرارتی جهت برش استفاده میکند.پرتو لیزر تولید شده از دستگاه به وسیله عدسی ها تشدید شده,به خطی بسیار باریک از نور تبدیل و به سطح فلز پرتاب میشود.

به طور کلی سه نوع برش لیزری وجود دارند که پر کاربرد ترین,به صرفه ترین و سریع ترین این دستگاهها دستگاه برش فیبریست که تا 2 برابر سریعتر و بسیار کم مصرفتر و کم هزینه تر از دستگاههای معروف به CO2 ست.به طور عمومی از این نوع لیزرها جهت برش انواع فلزات استفاده میشود.این شرح مختصری بود بر دستگاه برش لیزری فلزات.

بازار ماشین آلات برش لیزری

عامل اصلی محرک بازار این دستگاه نیاز روز افزون بشر به استفاده از تجهیزات سریع,دقیق و پر قدرت است.اقتصادهای کلان دنیا امروز به رشد صنعتی بعنوان قلب ماشین اقتصاد خود مینگرند و از این رو نگاه ویژه ای به فعالیت های صنعتی خود دارند.این امر عاملی شده تا هر یک در بخش های تحقیق,توسعه و تجهیز سرمایه گذاریهای کلان کنند تا با امید بازدهی هر یک سهم بیشتری از بازارهای اقتصادی جهان را در اختیار گیرند.

از این روست که کارشناسان پیش بینی میکنند دستگاههای برش لیزری فلزات بخش مهمی از آینده صنایع جهان باشند و نیاز جهان به این نوع دستگاهها به طور فزاینده ای افزایش یابد.

امروزه شاهد هستیم که در منطقه جنوب شرق آسیا با توجه به رشد عصیانگر فعالیتهای صنعتی استفاده از ماشین آلات برش لیزری فلزات افزایش چشمگیری داشته به طوری که پیش بینی میشود در سالهای آتی مصرف این دستگاهها تا 40درصد رشد را تجربه کند.همانطور که پیشتر نیز گفتیم علت علاقه صنایع به این نوع دستگاهها راندمان بسیار بالا,ساختار قوی و همچنین مصرف مناسب انرژیست.

 

آینده بازار دستگاه های برش لیزری فلزات

چشم انداز منطقه ای

عمدتا بازار جهانی دستگاههای برش لیزری فلزات به 6 منطقه تقسیم میشود.آمریکای شمالی,اروپا,آسیای شرقی(ژاپن,چین,کره جنوبی) آسیای جنوبی(مالزی,هند,اندونزی,فیلیپین و …)اقیانوسیه(استرالیا و نیوزیلند)و آمریکای لاتین. در این میان اما کشورهای آسیای شرقی به دلیل افزایش غیر قابل مهار صنایع سهمی بسیار بیشتر نسبت به دیگر نقاط جهان دارند.

هر چند که پیش بینی میشود اقتصادهای نوظهور آسیای جنوبی به دلیل رشد بسیار سریع صنایع به خصوص در زمینه صنایع خودرو سازی(هم اکنون هند در حال گسترش صنایع خودرویی و جزء تولید کنندگان بزرگ جهان است) سهم خود را از بازار برش های لیزری به طور چشمگیری افزایش دهند.

همچنین در خاورمیانه ,ساختمانهای غول آسا بر افزایش تقاضای این دستگاهها موثر خواهند بود.در ایران نیز برای شروعی دوباره و پس از سالها عقب ماندگی به دلیل مسائل سیاسی نیاز مبرم به بازسازی و پیشرفت صنایع احساس میشود.اروپا با توجه به سیطره سنتی این خطه بر صنایع پردازشی جهان از پا نخواهد نشست و بوسیله ابزارهای مدرن سهم خود از تاثیر بر جهان را جستجو میکند.

مهمترین تولیدکنندگان دستگاههای برش لیزری فلزات

اما گردانندگان اصلی این صحنه شرکتهای معظم و بعضا ریشه دار خواهند بود.شرکتهایی مانند BYSTRONIC,IPG PHOTONICS,JENOPTIK,TRUMPHو … هستند که با پیشرفت روزانه و تولید انواع مختلف دستگاههای برش لیزری هر یک سعی دارند سهم بیشتری از این بازار رو به رشد را از آن خود کنند.

گزارشهای بسیار مفصل و جامعی از بازار به تولیدکنندگان دستگاههای برش لیزری مخابره میشود که حاوی پیش بینی های متفکرانه ,حقایق و داده های تایید شده از بازار صنایع است.این گزارشات به طور کلی حکایت از افزایش روز افزون درخواستها و گسترش صنایع مرتبط دارد.

بنا بر گزارش (CAGR) پیش بینی میشود این صنایع که در سال 2017 تنها 1.6 میلیارد دلار بزرگی داشت در سال 2025 به رقم 4.4میلیارد دلار خواهد رسید که به این ترتیب رشد سالانه 12 درصدی را شاهد خواهیم بود. تنها در چین و در سال 2018 رقم 770میلیون دلار را در معاملات این دستگاهها شاهد بوده ایم که این رقم به طور سالانه با رشد 9 درصدی در حال بهبود است.اکنون چین به تنهایی صاحب 72.6 درصد از بازار دستگاههای برش لیزریست.

در این حال شرکت IPG با در بر گرفتن 27درصد از کل بازار صنایع وابسته به دستگاههای برش لیزری در رتبه اول قدرتمندترین شرکتهای برش لیزری و صنایع وابسته قرار گرفته است.پس از آن TRUMPH غول آلمانی سازنده این دستگاهها با 18درصد دوم است و شرکت چینی WUHAN RAYCUS  با در اختیار گرفتن 4.4درصد صنایع برش لیزری در پی آنهاست.

طبق پیش بینی ها لیزرهای با قدرت 1تا 5 کیلووات قرار است بیشترین سهم را از بازار فروش از آن خود کنند و در این حال صنایع خودرو سازی در آینده بزرگترین مصرف کننده این ماشین آلات خواهند بود.

 

کاتکس لیزر / دستگاه برش لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *