راهنمایی برای انتخاب پاور سورس (صفر تا صد)

یکی از مهمترین مواردی که برای خرید یک دستگاه برش لیزری فلزات میبایست در نظر داشته باشید انتخاب پاور سورس و یا همان منبع انرژی متناسب با نیاز شماست.

جدای آنکه چه میزان قدرتی پاسخگوی نیاز شماست باید از پیش به برند سازنده آن نیز توجه داشته باشید.اینکه این برندها ساخت کدام کشور هستند,میزان تعهدات هر یک از آنها تا چه میزان است و البته که قیمت هر یک تا چه میزان است نکاتیست که شما به هنگام انتخاب یک پاور سورس باید در نظر داشته باشید.

ما در این مقاله کوتاه قصد داریم درباره چند برند مطرح موجود در ایران یعنیIPG,MAX photonics,JPT و RAYCUS نکاتی را گوشزد و تفاوتهای بین آنها را بیان کنیم.پس با ما همراه باشید.

برند های مطرح موجود در ایران

IPG

این برند اخیرا با توجه به قیمت بالای آن اخیرا در کشور ما کمتر متداول است.اما در سطوح بین المللی از بزرگترین و مطرح ترین نامهاست.IPG ساخت صنایع آلمان است و  از جمله شرکتهای پیشرو در توسعه و تولید پاور سورسهای لیزری محسوب میشود.

از خصوصیات این پاور سورس کارایی بالا و متنوع است که قیمت بالای این محصول را نسبت به سایر رقبا کاملا توجیه میکند . از دیگر برتریهای این محصول,توانایی در برش فلزات بازتابنده ای مانند آلومینیوم و مس است که برش این فلزات توسط دیگر رقبا اشتباهی مرگبار تلقی میشود.

RAYCUS

این برند بزرگترین تولید کننده پاور سورسهای لیزری در چین و یکی از بزرگترین ها در جهان است.در برابر IPG بسیار ارزان تر است در حالی که عمر مفیدی معادل 100هزار ساعت دارد.این محصول عملکردی بسیار پایدار دارد.

در واقع خرید این محصول یک خرید مقرون به صرفه به حساب میاید چرا که با پرداخت هزینه های بسیار ناچیز نسبت به IPG کیفیتی در حد و اندازه آن دریافت میکنید.این محصول سهم بالایی از بازار چین را به خود اختصاص داده و به لحاظ خدمات پس از فروش از بهترین عملکرد برخوردار است.

 

راهنمایی برای انتخاب پاور سورس / کاتکس لیزر

MAX

این شرکت نیز از سال 2004 بنیان و شروع به تولید پاور سورسهای صنعتی نموده است.به لحاظ کیفی از رقبای سرسخت RAYCUS محسوب میشود.با این حال در کشور ما همچنان RAYCUS متداول تر است.

این شرکت متنوع ترین پاورسورسها با توانهای مختلف را در اختیار شما قرار میدهد.هر چند که ضعف این محصول در فلزات بازتابنده است و نسبت به اینگونه فلزات بسیار حساس و آسیب پذیر است.

JPT

یک برند سنگاپوری تولید کننده پاور سورس است که به کیفیت و پایداری معروف است.تولیدات این شرکت محدوده فرکانس وسیعی دارد به این معنی که شما این امکان را دارید که با طیف گسترده تری از مواد کار کنید.

با وجود اینکه این محصول ساخت کشور کوچک سنگاپور است اما خدمات آن در سطح جهانی بسیار مطلوب است و میتوانید بعنوان یک گزینه مناسب به آن تکیه کنید.

کلام آخر

هر یک از پاور سورسهای مطرح شده دارای کارایی و ویژگیهای منحصر به فرد خود هستند که آن را نسبت به دیگری متمایز میکند.اما  کشور ما  با توجه به شرایط خاص حاکم در آن در سالیان اخیر با مشکلات ناشی از کمبود منابع مواجه است.

با این اوصاف پیشنهاد ما از میان این گزینه ها پاور سورس RAYCUS  است .چرا که توزیع آن در کشور ما به صورت گسترده تری صورت میگیرد و خدمات پس از فروش آن قابل اتکاست.

پیروز و سربلند باشید.

 

کاتکس لیزر / دستگاه برش لیزر فلزات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *