ارتباط بین قدرت و سرعت دستگاه برش لیزری فلزات – صفر تا صد

یکی از پارامترهایی که در هنگام خرید یک دستگاه برش لیزری فلز میبایست در نظر داشت ارتباط بین قدرت دستگاه با سرعت عملکرد آن میباشد. این دو پارامتر در واقع نوع رفتار دستگاه را در مواجهه با سطح برش مورد نظر تعیین میکنند.   

میخواهیم در کمترین زمان ممکن بیشترین مقدار برش را انجام دهیم اما آیا این ممکن است؟بله!

لطفا در ادامه و برای پاسخ به چگونگی آن با ما همراه باشید…
یک دستگاه برش لیزری فلزات جهت ایجاد یک گردش کار سریع,آسان و کارآمد طراحی شده است.اما جهت دریافت این خصوصیات شما نیازمند انجام تنظیمات و بهینه سازی مناسب بر روی دستگاه خود هستید.بیا با هم و برای درک بهتر نگاهی به پارامترهایی بیاندازیم که در بهینه سازی یک دستگاه برش لیزری فلزات موثر است.

 

فشار هوای کمکی

همه میدانیم که در دستگاه برش لیزری فلزات گاز نقشی کلیدی در انجام یک برش دقیق و لطیف ایفا میکند.ما معمولا از اکسیژن,تیتروژن و یا گاز بی اثر بعنوان گاز کمکی در دستگاه برش لیزری فلزات استفاده میکنیم که برای اکثر مواد فلزی و برخی مواد غیر فلزی مناسب است.

گاز بی اثر را میتوان برای برش فلزاتی مانند آلومینیوم استفاده کرد اما جهت برش بیشتر مواد فلزی اکسیژن مناسبترین گزینه است چرا که این گاز باعث اکسید شدن سطح فلز و در نتیجه بهبود کارایی برش میشود.اما باید یاد آور شد که فشار هوای کمکی نباید بیش از حد بالا باشد چرا که فشار خیلی بالای گاز کمکی میتواند باعث پهن تر و خشن تر شدن محل برش شود.بنابراین یکی از پارامترهای تنظیم دستگاه برش لیزری جهت دریافت کیفیت و سرعت برش مناسب انتخاب گاز کمکی متناسب با نیاز ماست.

قدرت لیزر

شما در هنگام خرید یک دستگاه برش لیزری فلزات مختار به انتخاب 500wیا 4000w هستید.اما آنچه در انتخاب شما موثر است نیاز شماست.قدرت یک دستگاه برش لیزری فلزات بر سرعت برش ,عرض شکاف ,ضخامت برش و نهایتا کیفیت برش موثر است.بنابر این شما پیش از انتخاب یک دستگاه برش لیزری میبایست نیازهای خود را دانسته و بر اساس این نیازها انتخاب کنید چرا که توان دستگاه اثری مستقیم روی کیفیت برش دارد.

ارتباط بین قدرت و سرعت دستگاه برش لیزری فلزات / کاتکس لیزر

ارتباط بین قدرت و سرعت دستگاه برش لیزری فلزات

سرعت لیزر

دیگر پارامتر موثر در کیفیت سیک برش سرعت آن است.یک برش با سرعت سریع و پایدار باعث نتیجه ای لطیف و دقیق میشود چرا که سرعت بیشتر منتج به نازکتر و ظریفتر شدن عرض شکاف محل برش میشود.بعبارت دیگر هنگامی که سرعت برش کند باشد عملکرد اشعه لیزر روی برش افزایش خواهد یافت و این عمل باعث افزایش عرض شکاف برش میشود.

همچنین این وضعیت باعث ایجاد اختلاف بین شکاف فوثانی و تحتانی سطح فلز شده که نتیجه آن کاهش کیفیت برش است.افزایش سرعت برش اما باعث کاهش اثرات حاصل از پرتو لیزر بر روی نقطه برش و در نتیجه کاهش اثرات گرمایشی هنگام برش میشود که نتیجه آن برشی مطلوب است.البته این نکته را در نظر داشته باشید که سرعت بسیار بالای برش نیز میتواند باعث عدم وصول انرژی مورد نیاز به سطح شود که نتیجه آن عدم برش کامل سطح مورد نظر است.

Focus(نقطه کانونی)

این بحث اشاره به موقعیت کانونی لنز دستگاه برش لیزری تا سطح مورد نظر دارد.این فاصله کانونی میتواند تا حد زیادی در کیفیت برش موثر باشد.توجه داشته باشید که اگر موقعیت تمرکز بیش از حد رو به جلو باشد قسمت انتهایی عمق سطح مورد نظر گرمایش بیشتری جذب خواهد کرد که باعث بر هم خوردن تعادل یک برش منظم و لطیف خواهد شد.

و اگر این نقطه تمرکز بیش از حد دور باشد نیز قسمت عمق سطح مورد نظر انرژی کمتری دریافت میکند که باعث عدم برش کامل سطح مورد نظر میشود.

شایان ذکر است که تکنولوژی auto focusاستفاده شده در دستگاههای برش لیزری فلزات cutexتوانایی تنظیم خودکار فاصله کانونی را دارد.و این تکنولوژی نیاز کاربر به تنظیم دستی فاصله کانونی را رفع و بالاترین کیفیت برش ممکن را میسر میسازد.
بنابراین جهت دریافت بهترین نتیجه ممکن از یک دستگاه برش لیزر فلزات مواردی همچون فشار هوا و نوع آن,قدرت,سرعت و فاصله کانونی موثر است.اگر شما با یک دستگاه با قدرت متناسب با نیازتان با کیفیت ترین برش ممکن را دریافت نمیکنید بهتر است موارد فوق را مد نظر قرار دهید.

 

کاتکس لیزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *