دستگاه برش لیزری فلزات بخریم یا نخریم؟

احتمالا هر شخصی که با صنایع فلزی سر و کار دارد با دستگاه های برش لیزری آشناست.امروزه این دستگاهها جزو مدرنترین , سریعترین و انعطاف پذیر ترین برش دهنده های فلزات هستند که صنایع گوناگون فلزی را به کلی وابسطه به خود کرده اند.

به طور حتم همه ما از مزایای گوناگون این دستگاهها با خبر هستیم و از این جهت هیچ شکی نیست.اما تنها سوال پیش روی ما در این زمینه قیمت این دستگاه است.این گونه دستگاهها با در نظر گرفتن توان و دیگر آپشنها قیمتی حداقل در حدود 35000 یورو دارند.

اما آیا پرداخت چنین مبلغی به صرفه است؟ آیا واقعا استفاده از این دستگاه به کسب و کار شما کمک میکند؟آیا در دراز مدت این دستگاه میتواند از پس پرداخت هزینه های اولیه خود برآید و به سوددهی برسد؟ما در این مقاله سعی میکنیم پاسخ هایی برای این سوالات بیابیم.

با ما همراه باشید …

بسیاری از ما در گذران زندگی بیشتر بر روی اهداف کوتاه مدت خود متمرکز میشویم.این سد ذهنی در دراز مدت میتواند آسیبهای جبران ناپذیری بر آینده ما وارد کند.هنری فورد مخترع و خودرو ساز معروف میگوید:اگر به دستگاهی نیاز داریم و آن را نمیخریم,به زودی متوجه خواهیم شد که پول آن دستگاه را پرداخته ایم ولی آن را نداریم!

بنابراین شاید پرداخت این مبالغ جهت خرید دستگاه برش لیزر در کوتاه مدت هنگفت به نظر برسد اما واقعیت این است که در دراز مدت میتواند بسیار پولساز باشد.

در واقع میتوان خرید این دستگاه را به نوعی یک سرمایه گذاری مطمئن دانست.همانطور که میدانید بسیاری از کسب و کارها به دلیل عدم سرمایه گذاری مطمئن به زودی با روزمرگی,عدم رشد و شکست مواجه میشوند.

البته نمیتوان از این واقعیت غافل بود که هر سرمایه گذاری بزرگی با ریسک نیز همراه است.بنابراین انجام پاره ای تحقیقات جهت به حداقل رساندن خطرات به طور حتم الزامیست.در مسیر این تحقیقات سوالاتی مطرح میشود که پاسخ به آنها شما را در مسیر سرمایه گذاری در این راه مطمپن و یا از انجام یک سرمایه گذاری پر اشتباه و مضر باز میدارد. به هر سو این گونه سوالات بینشی وسیع نسبت به آینده کسب و کارتان به شما اراءه میدهد.

 

دستگاه برش لیزری فلزات بخریم یا نخریم؟

دستگاه برش لیزری فلزات بخریم یا نخریم؟ کاتس لیزر

 

سوالاتی که پیش از خرید دستگاه برش لیزری لازم است از خود بپرسید …

اولین سوال پیش روی شما این است که آیا افزایش سرعت تولید و صرفه جویی در زمان برای شما سودآور است؟ ابزارهای نسبتا مشابهی جهت برش فلزات وجود دارند که تا حدودی نیز از لخاظ دقت مشابه برشهای لیزری فلزات هستند اما نه از لحاظ سرعت.همانطور که همه میدانیم زمان نام دیگر پول است!

بنابراین در گام اول شما نیازمند بررسی این مساله هستید که اساسا زمان تا چه اندازه در میزان درامدهای شما نقش ایفا میکند؟هر چه بیشتر در این مقوله کاوش کنید حقایق بیشتری پیش چشم شما روشن میشود که آیا خرید یک دستگاه برش لیزری متناسب با نیازهای شما هست یا خیر.

دیگر سوالات قابل طرح از این قرار است:

با در نظر گرفتن قیمت دستگاه آیا این دستگاه میتواند باعث کاهش هزینه های شما شود؟یا صرفا استخدام افراد بیشتر برایتان مفید تر است؟

آیا من در حال برون سپاری خدماتی هستم که خود با خرید یک دستگاه برش لیزری فلزات قادر به انجام آن هستم؟اگر بله! چه مقدار؟چه مقدار پول خواهم توانست پس انداز کنم اگر خود دستگاه را تهیه کنم؟

جهت تکمیل برشهای فلزی خود چه مقدار هزینه و زمان صرف میکنم؟هزینه و زمان صرف شده جهت برش,سنباده زدن ,سنگ زدن و صیقل دادن با روشهای سنتی چقدر است؟آیا حذف کلیه این فرایندها با استفاده از دستگاه برش لیزری برای من به صرفه هست یا خیر؟

هزینه های اشتباه در طراحی و اجراء برش من به چه میزان است؟چه اتفاقی میافتد اگر همیشه و بدون بروز کوچکترین خطایی برش های خود را انجام دهم؟

آیا انجام سریعتر خدمات مشتری را راضیتر نگه میدارد یا خیر؟ آیا انجام سریعتر خدمات میتواند به جذب بیشتر مشتری منجر شود؟ آیا استفاده از دستگاههای برش لیزری استرس من را از بین میبرد و باعث میشود اوقات فراغت بیشتری برای وقت گذرانی با خانواده داشته باشم؟

آیا با استفاده از این دستگاه میتوانم خدمات جدیدی به مشتری اراپه دهم؟خدماتی که پیش از این از اراپه آن عاجز بودم؟

و دیگر سوالاتی که ممکن است ذهن شما را به چالش بکشد …

به یاد داشته باشید که کسب و کار شما به انتخاب های آتی شما بستگی دارد و نه روزمرگی .بنابراین جهت پیشبرد اهداف خود وقت آن رسیده که به فکر استفاده از فناوریهای روز دنیا باشید.

 

کاتکس لیزر / دستگاه برش لیزری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *